Onze werkwijze:

Core Values Index

Meer dan een persoonlijkheidstest

De Core Values Index test (CVI) helpt een persoon in zijn/haar zoektocht naar wat iemand gelukkig maakt. Met de CVI leert je het DNA van jouw persoonlijkheid kennen en hoe je deze beter kunt begrijpen. Hiermee verkrijg je inzicht over hoe je jouw relaties kunt verbeteren. Of dit nou thuis, op werk en/of op school is, dat maakt niet uit. 

De Core Values Index (CVI)

De Core Values Index test is meer dan zomaar een persoonlijkheidstest: het is een revolutionaire psychometrische test die jouw tijdelijke persoonlijkheids- en gedragsfactoren omzeilt, om zo jouw onveranderlijke motivatiefactoren en jouw invloed op de maatschappij te onthullen.

De CVI karakteriseert en kwantificeert wat Maslow en anderen noemen: “de onveranderbare en aangeboren natuur van een persoon, dat weergeeft waar/hoe deze persoon zijn/haar hoogste en meest productieve bijdrage kan leveren”.

Met de ‘Repeat score reliability’ (repetitieve uitkomst-betrouwbaarheid) methode is het mogelijk om te meten in hoeverre (de uitkomst van) een (persoonlijkheids)test verandert na verloop van tijd. De CVI test heeft in diverse onderzoeken met een betrouwbaarheid van ruim 97% laten zien dat het de hoogste betrouwbaarheid heeft ten opzichte van alternatieve persoonlijkheidstesten. De wereldberoemde Myers-Briggs MBTI persoonlijkheidstest scoort bijvoorbeeld een repetitieve betrouwbaarheid van slechts 70%. De CVI test geeft een helder en bruikbaar beeld van de aangeboren en natuurlijke persoonlijkheid van een individu. Geen enkele alternatieve persoonlijkheids- of gedragstest komt in de buurt van de CVI test.

INZICHT 

Iedere door ons geteste kandidaat krijgt een persoonlijke rapportage van zijn/haar profiel. Je krijgt een rapport dat je kunt downloaden als PDF bestand. En uiteraard staan we in ons persoonlijke gesprek stil bij de uitkomsten van de test en krijg je ook persoonlijk uitleg over de waarde van dit rapport. 

Het verschil tussen de CVI en andere tools is dat de CVI de aangeboren voorkeur (geschiktheid) meet in plaats van het vermogen of aanpassingsvermogen. Het identificeert wat iemand tevreden stelt over het werk dat ze doen, in plaats van of ze in staat zijn om het werk te doen. Het beoordelen van een CV en vaardigheidstesten zorgen voor inzicht in de vaardigheden. De CVI maakt de kritische geschiktheidscomponent zichtbaar.

Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico. Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.

Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen. Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.

Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.

Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Handelaren zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden.